Sacīkšu laikā drošības mašīnas parādīšanās trasē faktiski neatstāj vienaldzīgu nevienu. Dažiem pilotiem tā var nozīmēt pēkšņu pār konkurentiem iekrātā laika pārsvara zaudējumu, bet citiem tieši otrādi – jaunu iespēju cīnīties par augstākām pozīcijām, ko citādi tie sacīkstes gaitā jau bija zaudējuši. No komandām tā prasa momentālu lēmuma pieņemšanu – vai izmantot situāciju, iesaucot pilotus boksos, pārskatot sacīkšu stratēģiju, vai neko nemainīt un tikai cerēt, ka konkurentu komandas lēmums izrādīsies kļūdains. Arī līdzjutēju skatieni tobrīd vairāk pievērsti nevis lēni riņķojošām formulām, kuru piloti cenšas uzturēt pietiekami augstu riepu temperatūru, bet gan drošības mašīnai – kad tai beidzot tiks izslēgtas bākugunis, un sacīkste varēs atsākties.
Par viņu mēdz jokot, ka Bernts Mailenders ir labākais pilots Formula 1 sacīkstēs – tajās viņš ir braucis kopš 2000.gada un visus sacīkstes laikā nobrauktos apļus ir bijis priekšā pārējiem braucējiem.
F1LV E-MAG 8.numurā – sacīkšu drošības automobiļu vēsture un pašreizējais Formula 1 drošības auto pilots Bernts Mailenders. Žurnālā arī 1956.gada Formula 1 sezona, kas vēsturē palikusi kā spilgts “džentelmeņu ēras” paraugs – piloti nesavtīgi palīdzēja viens otram trasē, dāvāja komandas biedriem uzvaras un pat čempiona titulu. Papildus tam – stāsts par vienu no tā laika spilgtākajiem Formula 1 sacīkšu braucējiem Morisu Trentiņjanu. Savulaik viņš tika pie iesaukas “Le Petoulet”. Kādēļ? Par to – jaunākajā F1LV e-žurnālā. Šis žurnāls un pārējo numuru arhīvs pieejams f1.lv mājaslapā.