Šodien savu 54. dzimšanas dienu svin talantīgs brazīliešu sacīkšu braucējs, kura vārds varēja būt rakstīts blakus tādiem slaveniem viņa tautiešiem kā Emersons Fitipaldi, Nelsons Pikē un Airtons Senna. Tomēr, atšķirībā no šiem titulētajiem Brazīlijas pārstāvjiem, Čiko Serram karjera izvērtās citādi.
Septiņdesmitajos gados daudzi Brazīlijas jaunieši, Emersona Fitipaldi panākumu iedvesmoti, devās pāri okeānam, lai izmēģinātu veiksmi Eiropas autosacīkšu sērijās. Serra guva labus panākumus Lielbritānijas Formula Ford 1600 sacīkstēs, un tas, apvienojumā ar kompānijas Sadia finansiālo atbastu ļāva viņam iegūt vietu Rona Denisa vadītajā Project 4 komandā Liebritānijas F3 1978. gada čempionātā.
Šajā sezonā Serram galvenais konkurents bija viņa tautietis Nelsons Pikē. Serra izcīnīja vairākas uzvaras, tomēr Nelsons Pikē līdz sezonas beigām spēja gūt vairāk punktus. Šādu iznākumu zināmā mērā izšķīra Serras gūtais smadzeņu satricinājums Mallory Park sacīkstēs. Pikē ar 101 punktu uzvarēja Lielbritānijas BP Super Visco F3 čempionātā, bet Serra ar 72 palika otrais. Savukārt, Lielbritānijas Vandervell F3 čempionātā Pikē ar 124 punktiem izcīnīja otro vietu, Serra ieguva 3.vietu ar 78 punktiem.
Ar to abu brazīliešu līdzvērtīgā sāncensība bija beigusies. 1979.gadā Serra izcīnīja Lielbritānijas Vandervell F3 čempiona titulu, bet Pikē jau bija sācis nopietnu F1 karjeru. 1980. gadu Serra aizvadīja Formula 2 sacīkstēs un tajās, iespējams, būtu palicis arī uz nākamo sezonu, tomēr brazīlietim pavērās iespēja startēt F1 sacīkstēs. Fitipaldi komandā tieši bija atbrīvojusies pilota vieta – tās līderis, komandas vadītāja brālis un divkārtējais pasaules čempions Emersons Fitipaldi bija nolēmis beigt savu pamatīgi sabojāto F1 karjeru. Pēc vairākām veiksmīgām sezonām Lotus un McLaren komandās, Emersons Fitipaldi bija 5 sezonas mocījies ar pagalam neveiksmīgajiem brāļa komandas automobiļiem. Tomēr šāda mācība laikam nebija pietiekams arguments, un Čiko Serra bija gatavs kāpt uz tā paša grābekļa. Vēl jo vairāk – uz to mudināja komandas galvenais sponsors uzņēmums Skol, kas vēlējās Fitipaldi vietā tieši brazīliešu pilotu.
Pirmā sezona F1 sacīkstēs Serram pagāja pavisam blāvi – komadas rīcībā esošie automobiļi neļāva cīnīties par nopietnām vietām. Serra pāris reizes bija samērā tuvu punktu ieskaites zonai, tikmēr 8 posmos viņš vispār nespēja kvalificēties sacīkstēm. Serram atlika vien no malas noskatīties, kā Nelsons Pikē savā Brabham automobilī togad izcīna pasaules čempiona titulu. Vēl drūmāku situāciju padarīja fakts, ka sezonas beigās sponsors Skol pameta komandu.
Arī nākamā sezona tika pavadīta drūmās noskaņās. Serram gan izdevās izcīnīt savu pirmo čempionāta ieskaites punktu Beļģijas GP sacīkstēs, tomēr, ņemot vērā viņa rīcībā esošo tehniku, uz tālākiem panākumiem cerēt nevarēja. Sešus posmus pirms sezonas beigām Serras rīcībā nonāca jaunais formulas modelis. Izrādījās, ka tas ir vēl sliktāks par veco – Serra pusē no sacīkšu nespēja kvalificēties. Sezonas beigās Fittipaldi komanda tika likvidēta, bet Serra palika uz ielas.
1983.gadā viņš bija spiests apmaksāt savus startus Arrows komandā, un vairākkārt bija ļoti tuvu punktu izcīnīšanai. Tomēr pēc pirmajām četrām sacīkstēm Serras vietā Arrows vadība nolīga Tjerī Būtsenu, kura sponsori bija gatavi maksāt vairāk nekā spēja piedāvāt brazīlietis. Serras karjera F1 sacīkstēs ar to bija beigusies, bet Nelsons Pikē tosezon izcīnīja otro no trim saviem F1 pasaules čempiona tituliem.
Pavisam kārt ķiveri vadzī Serra negatavojās, un turmākajos gados startēja vietējā mēroga Brazīlijas autosacīkšu čempionātos. 2000. un 2001.gadā viņš izcīnīja Brazīlijas V8 Stock Car čempiona titulus. Nākamajās sezonās rezultāti kļuva arvien pieticīgāki, tomēr arī būdams jau vairāk kā piecdesmit gadus vecs, pēdējās pāris sezonas ar atzīstamu sniegumu Serra piedalījās Brazīlijas GT3 čempionātā.