Šogad aprit 60 gadi kopš dzimis Didjē Pironi – sacīkšu braucējs, kurš sapņoja būt pirmais franču pilots – Formula 1 čempions, un gandrīz par tādu kļuva.
Būtiski faktori sacīkšu braucēja karjeras attīstībā ir paša talants un finansiāls atbalsts. Protams, lielāka iespēja sasniegt panākumus ir gadījumā, ja pilots spēj piedāvāt tos abus. Savulaik vairāki daudzsološi franču piloti, kuri spilgti parādīja savas braukšanas prasmes, pateicoties vietējās naftas kompānijas Elf atbalstam, veiksmīgāk bruģēja ceļu uz sacīkšu panākumu virsotnēm.
Pretēji savu vecāku vēlmei, kuri vēlējās lai dēls studē inženierzinības un turpina gimenes biznesu, Didjē Pironi bija cieši nolēmis kļūt par sacīkšu braucēju.
Kā labākais no sacīkšu skolas pilotiem 1972.gadā Didjē Pironi ieguva Elf finansiālo atbalstu startam Formula Renault čempionātā. Šajās sacīkstēs 1973.gadā Pironi kopvērtējumā vairāk kā 40 braucēju konkurencē ieguva 6.vietu. Didjē būtu sasniedzis labākus rezultātus, ja nebūtu piemeklējušas regulārās likstas ar dzinējiem.
Neapmierināts ar līdzšinējo tehniku, Pironi vērsās pie Elf ar lūgumu ļaut nākamajā sezonā startēt ar savu komandu, kurā viņam būtu lielākas iespējas ietekmēt savā rīcībā esošās tehnikas regulējumus (jo īpaši dzinēja). Elf piekrita, un Pironi ar 7 uzvarām 20 sacīkstēs kļuva par čempionāta uzvarētāju.
1975.gadā Formula Renault Eiropas čempionātā atkārtojās vecā problēma – dzinēja defektu dēļ Didjē finišēja tikai pusē no sacīkstēm, kopvērtējumā ar 3 uzvarām palika 3.vietā un neieguva ceļazīmi uz Formula 2. Tomēr nākamajā sezonā ar 12 uzvarām 17 sacīkstēs Pironi neatstāja konkurentiem nekādas cerības. 1977.gadā veiksme francūzim atkal smaidīja retāk kā viņš to būtu vēlējies. Par Eiropas Formula 2 čempionu kļuva Pironi komandas biedrs Renē Arnū, bet Didjē ar tikai vienu uzvaru pirekšpēdējā sezonas posmā palika trešais kopvērtējumā. Tomēr Pironi
bija cieši apņēmies iekarot jau nākamo virsotni – Formula 1. Pēc neveiksmēm pirmajās Formula 2 sacīkstēs viņš apzinājās, ka togad būs pagrūti pārsteigt F1 komandu vadītājus ar saviem
rezultātiem Formula 2 čempionātā, tādēļ Pironi nolēma piedalīties arī Formula 3 sacīkstēs Monako, kur bija liela iespēja nokļūt jauno talantu meklētāju redzeslokā. Ar šo mērķi Pironi
tika veiksmīgi galā, izcīnot šo būtisko uzvaru. Arī mērķis nokļūt Formula 1 sacīkstēs tika sasniegts jau visai drīz – sezonas beigās Tyrell komanda paziņoja, ka nākamgad Didjē Pironi būs viens no
tās pilotiem. Tyrell saistīja cieša sadarbība ar Elf, turklāt komandas vadītājs Kens Tirels bija sekojis francūža attīstībai jau vairākus gadus.
Vairāk par Didjē Pironi sacīkšu dzīves līkločiem var izlasīt F1LV E-MAG 2.numurā. Šis žurnāls un pārējo numuru arhīvs pieejams f1.lv mājaslapā.
Publikācijā izmantoti The Cahier Archive un Martin Lee fotoattēli.